.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
5 هزار مورد حیوان گزیدگی در مازندران

شمال نيوز: سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور گفت: 5 هزار مورد حیوان گزیدگی در استان شناسایی شده است.

محسن آسوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالانه بیش از 130 هزار مورد ناشی هاری ناشی از حیواناتی نظیر سگ و گربه در ایران ثبت که عامل اصلی آنها سگ های ولگرد و  اهلی است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افرادی که به خیال اینکه با واکسن زدن سگ های خانگی، از احتمال انتقال هاری در امان خواهند بود، دچار هاری می شوند و بواسطه کم اطلاعی باعث مرگ خودشان می شوند.

آسوری سهم پنج استان شمالی کشور در حیوان گزیدگی را بیش از 24 هزار مورد و سهم مازندران را بیش از 5 هزار مورد و بیشترین عامل را ناشی از سگ و گربه در افراد که دارای صاحب اصلی هستند، اعلام کرد.

سرپرست پژوهشکده انیستیتو پاستور شمال کشور شعبه آمل اضافه کرد: در یک سال گذشته از 90 مورد مشکوک حیوان گزیدگی در سطح استانهای شمالی به این پژوهشکده، نمونه های 69 مورد به بیماری هاری مثبت بوده است.
 

آسوری به تدوین طرح جامع عملیاتی کنترل هاری در سال گذشته با مشارکت اعضای کمیته هاری مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح با همکاری دستگاههای مسئول از جمله شهرداریها و دامپزشکی و شبکه های بهداشت و درمان شهرهای مازندران، سگ و گربه های ولگرد کنترل و یا استفاده ازتفنگ های بیهوشی زنده گیری می شود.
 

وی با تاکید براینکه سازمان دامپزشکی باید به منظور کنترل ناشی ازبیماری هاری ناشی ازگزیدگی درافراد اقدام های بیشتری برای واکسینه کردن و توزیع سرم های ضد هاری اهتمام بیشتری داشته باشد، افزود: متاسفانه همه واکسن های ضدهاری و سرم های آن نیز از خارج از کشور وارد می شود و این مسئله باعث خروج سالانه میلیاردها تومان ارز از کشورمان می شود.
 

سرپرست پژوهشکده انیستیتوپاستورشمال کشور شعبه آمل با بیان اینکه متاسفانه هنوز برخی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام شناخته شده نیست و اکنون فقط برای بیماریهای شناخته شده واکسن و سرم وجود دارد، افزود: لیس زدن حیوان های خانگی نظیر سگ و گربه به دست صاحب، احتمال بروز بیماری را دارد. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.